God förmiddag på eder alla

Här tog vi sovmorgon till 6.30, helt jävla underbart! Plus att Nora bara vaknade 1 gång inatt och Maya sov som en stock hela natten, wonderbar! Just precis i detta nu sitter jag och äter en "sen" frukost (sen för att ha varit uppe i 2,5 timma) och Nora nedanför mig som ni ser.

Full fart på den lilla madammen! Vi har ju börjat med inskolning nu också i veckan med det lilla trollet. Har ju gått superbra, men det va som en av pedagogerna sa "Nora har ju egentligen haft en låååång inskolning i och med att hon alltid är med när ni hämtar och lämnar Maya." och det är ju sant. Nu till veckan fortsätter inskolningen och på onsdag ska hon vara där en heldag. Är dock nervös över hur det ska gå med tuppluren efter lunch...Nora är en väldigt bestämt och envis dam, och då beskriver jag bara i underkant, haha. Men är ju en annan miljö och andra människor, så det kanske går lättare än när vi lägger henne?! Jajja, det löser sig :)

Om någon timma ska vi träffa Ida och Love i Stadsträdgården. Länge sedan kidsen träffades och lekte nu.. Ska bli så skönt till våren och sommaren när det är lite varmare ute, och när Nora kan gå. Är ju inte sådär jätteroligt för henne att inte kunna röra sig riktigt fritt ned tanke på att hon enbart kryper än, hon går ju med hjälp men jag har ju 2 huliganer att hålla koll på när vi är ute, hehe.

Nä, om jag skulle bjuda mina barn på lite glass (hur många vill halshugga mig nu?), det är ju fortfarande helg trots allt ;)


Kommentarer:

1 KRISTIN OCH HENNES GLIN - En blogg om brunsås och annat bra:

Nora kommer säkert att klara det galant. Trodde aldrig att sprallepellen Vincent skulle somna på en madrass på golvet men det gjorde han på första vilan på inskolningen(!) Dom upphör aldrig att förvåna dom små liven ;)

Kommentera här: