En hemsk kväll...

Vid lunch ringde en pedagog från förskolan och sa att Maya va dålig i magen, va lös i magen och hade gjort i blöjan 4gånger på 1 timma... Jahapp tänkte jag, magsjuka på g. Väl hemma hade magontet försvunnit och den dåliga magen va som bortblåst, skönt! Men, så började Maya få feber istället... Öva runt 38 innan vi la henne. Sedan steg det snabbt och Maya fick sitt första krampanfall.. 40.1 visade örontermometern och den brukar alltid visa lite lägre, så gissar på att hon hade närmare 41. Krossade en halv alvedon och blandade i äpplejuicen och ringde 1177. Maya blev lugn och somnade i Gunnars famn. Sköterskan jag pratade med ringde upp barnläkaren på KSS och frågade om vi behövde åka in, och svaret blev nej, vilket vi tyckte va skönt... Rätt omständigt, och dyrt, att behöva åka 6 mil med sjuktaxi sent på kvällen! Vi ska kontakta barnmottagningen här i stan imorn när dr öppnat istället.
Är glad att jag faktiskt alltid agerat lugnt när mina barn drabbats av något, paniken och ångesten kommer efteråt när allt lugnat ner sig och barnen har det bra igen.
Nu ska jag sova och hoppas på att resten av natten blir lugn, ja, så lugnt det kan bli då :p


 

Kommentera här: