Klirr klirr

Idag rullade lönen in... Men den tog ju nästan slut nu när räkningarna skulle betalas...
Jag ska ALDRIG mer vara sjukskriven!
Har förlorat 3-4000kr pga sjukskrivning.. Och det är det fanimej inte värt!
Och det tänk de som är sjukskrivna och tycker det är gött? HALLÅ! Är ni ekonomiskt oberoende eller?!
Skitsamma... Jag har en underbar mor som ställer upp för mig, och en karl som sponsrar mig med mat när jag behöver.
Min tjänst kommer kanske försvinna också, suck!
Tur att jag jobbar 6 av 7 kvällar denna veckan... OCH att jag har 1 månads uppsägningstid.
Ska in till bossen imorn och prata lite allvar.. Se hur långt mitt kommande schema räcker...
Det suger om jag får sluta... Trivs ju så himla bra =/ Men, är det för mycket personal så är det ju bara onödiga utgifter för kommunen, och vi har inget att göra.. Har iallafall blivit lovad att få jobba på timmar på de andra avdelningarna, och det är ju bra iallafall, så man har nån liten inkomst och inte behöver leva på skattebetalarna!

Nu ska jag sluta deppa... Ska iväg och handla med Ida snart =)

Kommentarer:

1 Håkan:

:-P

1. Du förlorade väl så många tusen för att man inte kan sjukskriva sig som deltidare? Annars förlorar man väl bara en arbetsdag samt att man får 80% resten av dagarna man är sjuk? =)

2. Varför tycker du inte om att få akassa eller liknande? :-P Du röstade ju dessutom på S, när du mer verka vara åt M, iom att du inte tycker man ska få pengar sittandes hemma. :-)



Får hoppas att det reder ut sig för dig. kramis

2 AnnA:

Ingen aning Håkan... Tyckte de va lite väl mycket, så jag ska prata med chefen imorn.

Men JAG vill inte sitta hemma och leva på skattebetalarna, jag har fått bidrag så det räcker och blir över... Det har ju inte nåt med att göra om jag röstade på rött eller blått heller för den delen :p Kramilikram

Kommentera här: