Dag 9

Sitter på jobbet än och äter måltid nummer 4, i väntan på att maken och barnen ska komma hit 😊
Glömde koka ris igår så det blev annars sallad. Men det går lika bra det, är änna lättare att stoppa i sig sallad såna här varma dagar 😊 Hade ju varit kul med någon sås till, ska dock hämta ut mina Slender Chef såser på Matmagasinet sen, wohoo, SÅÅÅÅÅÅÅS! 😆 

Kan ju säga såhär... mina ben... de har gjort så fruktansvärt ont idag, det gör fortfarande ont! Benpass igår tog riktigt bra med andra ord 👌 
Så idag blir det vila från gymmet. Men får ju nog med motion iallafall nu när vi bara går och cyklar om vi ska nånstans inom 1 mils radie.

Det blir bad idag ute igen för barnen och maken. Jag vill inte visa mig i bikini än iallafall 😂
Det ska bli härligt när jag klarat dessa 3 månader på kost- och träningsschema och se vad för resultat jag uppnått. Kommer inte slaska i mig mängder med godis och chips när jag är klar heller, utan kanske bara just lördagar för att musa till det med familjen. Jag vill inte bli såhär överviktig igen, hur med tanke på vilka problem jag haft med känningar från hjärtat, och hela bröstet över lag. Ibland funderar jag på om jag lider av kärlkramp, men det kanske ska vara lite mer till då?! Man har bara 1 liv... och jag tänker inte vandra omkring och riskera att jag får hjärtsvikt och andra sjukdomar pga min vikt. Då tränar jag hellre och äter bra mat (som vi alla vet är ren husmanskost). Jag är stolt över mig själv som inte fallit i frestelse för pizza, med tanke på hur nära vi faktiskt bor pizzeriorna, jag är stolt över mig själv att när jag går förbi godishyllorna i tankarna på att "en liten godisbit skadar inte" så har jag ändå låter bli att köpa den där förskräckligt goda chokladkakan. Jag skrev i början på 2016 att detta va mitt/min familjs år, och än så länge så verkar det faktiskt som så 😊


Trevlig helg allesammans, för det ska jag ha med jobb imorn och sedan ledig söndag och måndag! 

Kommentera här: