Sviterna av RS-virus är...

Precis lagt mig bredvid lillkorven som numera bor i våran säng... Inte för att jag tycker det är mysigt, utan för att jag blivit lat och inte orkar springa upp 711 gånger på nätterna. Nu när hon är sjuk vaknar hon ännu oftare.. Hon somnade vid 20, och jag tappade räkningen efter att ha varit in till henne efter 5e gången. Täta luftvägar får hon jämt när hon är förkyld, ja, mer än andra med tanke på att vi alltid måste ta oss till jouren på eftermiddagen/kvällen för att inhalera luftrörsvidgande. Hon är mer infektionskänslig än andra barn, hon blir alltid sjukare än Maya vid förkylningar... Och ja, detta är efter att hon haft RS som bebis. Önskar att jag hade låtit Maya väntat med att börja förskola och att vi inte skulle vistats ute i affärer där det är mycket folk, men det sägs ju att det är lätt att vara efterklok.
Vi va upp till jouren innan de stängde vid 17. Förväntade mig inte att träffa en så tillmötesgående läkare (kanske var det för att han ville hem fort?)... Men ibland blir man överraskad minsann! Hur trevlig som helst, och förstående för en gång skull, halleluja! Först fick Nora inhalera adrenalin, sedan kom läkaren och sa att det va lika bra att hon fick kortison också, så natten skulle bli lugnare. Vet inte hur många gånger jag tappade hakan när han sa detta?! Har nästan alltid frågat om Nora kan få kortison istället för adrenalin, men många andra menar att det inte behövs... Vid såna tillfällen får man lust att be dom dra dit pepparn växer.
Läkaren sa även att om vi skulle behövs mer hjälp inatt, trots kortisonet, så kunde vi tillkalla ambulans. Jag sa att jag tyckte att jag tog någon annans plats men han mena på att det va bättre för Nora att slippa dras med fram och tillbaka till Skövde mitt i natta. Jag hade nästan lust att kyssa denna man, men man är ju en gift kvinna så sånt kan jag inte hålla på med ;) Han sa även att vi kunde komma tillbaka imorn om hon fortfarande va lika slö, då skulle han ta en ännu närmare titt på na.
Under tiden jag skrivit har Nora vaknat 2 gånger och varit ledsen... Feberdrömmar? Dock fick hon alvedon vid 18, fast det är ju förvisso 6 timmar sedan... Hepp, om jag skulle första få en blund eller två.


 

Kommentarer:

1 Anonym:

Men har ni inte fått hem mediciner och extra mediciner? En inhalator osv?

Svar: Nix, men nu var det äntligen tal om att vi eventuellt skulle få nåt utskrivet vid nästa besök. Ett litet framsteg iallafall :p
Anna

2 Emma-Väntar tvillingar!:

Hoppas hon blir bättre snart och att ni slipper alla sjukdomarna.. :(

Kommentera här: