Våren

Ja, idag är dagen jag hörde att våren skulle dra in över stan. Visst har det varit lite varmare stundtals, men det blåste ju nordanvind på eftermiddagen, huga!

Ja, jag fortsätter lära mig massa nytt på jobbet varje dag. Ibland känns skallen fullproppad, det är precis som om det inte får plats mer, utan det måste bearbetas och lagras på de rätta ställena. Trivs så otroligt bra med både jobbet och arbetskamraterna. Det är så att jag fortfarande nästan inte kan tro att det är sant! Den 18e maj åker jag upp till Stockholm igen för utbildning nummer 2, dock utan familjen denna gång. Det känns både bra och mindre bra.... skönt och mindre skönt... kommer kännas ensamt med ljuvligt. Ser fram emot den med en skräckblandad förtjusning, speciellt med tanke på att jag ska sova på hotell, alldeles själv, hohohoo! Blir nog bra.... när jag virrar bort mig i tunnelbanan 😂🔫

Idag har iallafall varit en härlig dag. Först öppna förskolan på förmiddagen med Emma och hennes twins, sedan blev det att röja med Esmeralda och Lotta. Nora och Esmeralda är verkligen ett riktigt radarpar, gullungar!
 

Kommentera här: