Skallgång

Idag har jag för första gången varit med och sökt efter en försvunnen person. Anslöt mig med Missing People och begav oss upp på kullen. Tankarna snurrade runt om vad man kunde tänkas hitta... man tänker det värsta tänkbara, man må ju vara beredd på precis allt. Det berör mig att så många frivilliga ställer upp på detta vis, man tänker ju liksom på Lisa och hennes anhöriga... för tänk om det hade varit någon jag känt?! Hade blivit otroligt tacksam för att så många ställer upp, även om man inte vet om vederbörande är vid liv eller inte. SVT kom som ett skott och drog fram sin utrustning precis när vi skulle till att börja, hittade en bild på mig och min grupp snett bakifrån på SVT hemsida mina skor utmärker mig om man säger så ;p

Efter Gunnar slutat jobbet och jag hämtar barnen så anslöt sig även han till eftersökandet. Väntar på att gubben min ska dyka in vilken sekund som helst nu.

Jag hoppas så innerligt att Lisa återfinns vid liv någonstans!

Kommentarer:

1 Ida Nilsson:

Så duktig du är! Jag har också hjälpt till att söka via missing people, man känner verkligen efteråt att man gjort något bra! Karma :) Hoppas de hittar henne snart!

Kommentera här: