Träning

I fredags fick jag knäppen och drog till Friskis vid 18, jag kände att nu får det vara nog medslappandet (så slapp är jag inte ändå, går minst en halvmil varje dag ;D). Jag begav mig och körde ett kortare pass då de stänger kl 19 på fredagar... Fick mersmak och tränade igår igen, va så otroligt skönt att köra skiten ur sig! Har bokat in en gyminstruktion om drygt 1 vecka, minns ju knappt hur maskinerna fungerar? Sen skulle jag kunna tänka mig att köra lite fria vikter också, men måste ju ha hjälp med övningar och att jag lyfter och tränar rätt. Idag tänkte jag vila, dumt att köra all in på en gång även om det är väldigt frestande. När jag tränade på Feel good i Motala för sisådär 100 år sedan så körde jag stenhårt på en gång vilket resulterade i en stressfraktur i foten och onda benhinnor, oops. Tur jag har en sportnörd till make och att han övertalat mig till att köpa både träningsskor och springskor... Sprang dock i träningsskorna igår, och det gör jag inte om! Blir till att ta med mig båda skorna till gymmet :)
På tisdag tänkte jag passa på att träna igen när töserna är på förskolan, Nora kommer ju vara där själv ett par timmar. Kan inte fatta att min bebis blivit stor redan!?

Känns som jag fått mersmak för träning nu och tror nog att jag kommer fullfölja detta :)


Kommentarer:

Kommentera här: