BFF

Maya har fått sig en bästis på förskolan, Vida heter hon. Hela helgen pratade hon om henne och varje dag därefter. Förra veckan hittade de två små töserna på bus, det va roligt från början men slutade i hysteri. Pedagogerna hör hur Maya och Vida gapskrattar från toan, de går dit och finner dom kletandes med massa tvål... i HÅRET! Som ni sett så har mina töser mycket hår båda två, inte alltid jättekul. Tvålen rann dessvärre ner i ögonen på min plutta och hon blev såklart ledsen, sen hatar hon verkligen att tvätta håret, är alltid en kamp med skrik och slag här hemma och det blev ju precis likadant på förskolan :( Susanne som är Mayas handledare va rädd för att Maya skulle sluta ty sig till henne efter duschen, men jag sa att det inte var någon fara. Och näe, det var det inte, för Maya är lika glad i Susanne än som tur är. Varje morgon så säger mata "min Via min Via" när vi går mot dagis, så kul att hon funnit någon där att busa med :D


Kommentera här: