Mittinatta

Barnen somnade om för en stund sedan... Verkligen underbart när de vaknar samtidigt och vill ha välling.. Imorn är sista dagen här i Östersund, känns lite ledsamt att åka hem igen. Längtar tillbaka mer än vanligt. Jag har ju alla mina barndomsminnen härifrån... Blev nästan lite ledsen när jag va med töserna på min gamla låg- och mellanstadieskola och busade runt. Nostalgi på hög nivå! Träffade även Josse idag som jag känt i drygt 20 år, vi va i hennes barndomshem och fikade och hade det skoj. Träffade hennes mamma igen som va så mån om mig och flickorna. I det huset har jag många minnen ifrån, så mycket tok vi hittade på som barn! Vi byggde bl.a en liten bro över en liten å dom går en liten bit från deras hus, det va inte mycket kvar av den men själva grejen att den va jag med och snickrade ihop för 17-18 år sedan.. Jag har verkligen mina rötter här, och det är så härligt att minnas tillbaka. Vet inte om någon förstår min känsla om man inte flyttat ifrån sitt barndomsställe själv?! Många vill ju inte ens flytta ifrån sin födelseort... Så lite förståelse kanske finns... Längtar redan till nästa gång vi åker hit, jag hoppas det inte dröjer ett helt år igen bara.






På denna lekplats spenderade jag mycket tid på under mina 4första levnadsår. Lekstugan stod även kvar, så det va lite kul tyckte jag :)
Nä, om jag skulle sova vidare.. Maya gör väl morgon om drygt 2-2,5 timma, snark..

Kommentera här: