Midnatt

Beundrar ensamstående föräldrar, jag känner mig helt kaputt efter att ha tagit hand om barnen näst intill själv sen i måndags... Var får de sin kraft från? Fast det är klart, man gör ALLT för sina barn!
Nätterna är värst... Har precis lagt mig efter att ha legat bredvid Maya ett bra tag för att hon skulle somna om, alltid lika "spännande" om Nora vaknar när jag försöker få Maya att somna om och visevärsa.
Ibland önskar jag att saker och ting var lite lättare... Att det var det här "bara" som många säger. Allt är inte så "bara", finns faktiskt grejer som är mer komplicerade än vad man tror.. Än har jag skallen ovanför ytan, men en och annan kallsup får en räkna med i detta läget, och så är det antagligen för det flesta, för livet är ingen dans på rosor vare sig det handlar om ekonomi, hälsa, kärlek osv.
Nu ska jag sluta skriva i gåtor och panikidiotsova till nån av barnen vaknar igen!

Kommentera här: