Julkänslan

Om någon hittat min julkänsla, lova att hojta till då, okej?! Kan inte förstå att det är julafton om några dagar... Ingen snö, regn och plusgrader, fyyy. Annat var det när man var liten och bodde uppåt lands, men även där verkar ju vintern vara sen nu mera. Granen fick vi hem idag och vi klädde den nästan omedelbart. Hur man får hem en gran utan bil
inget konstigt alls! Och resultatet
barnen har vart fram och känt på den, sen var den inte intressant mer och det tackar vi det högre makterna för, hohoo!

Till något helt annat... Vi fick ju en oral lösning till Nora som skulle göra henne sömnig. Hon sov bra första natten, vaknade bara 2 gånger och sov dessutom till 7. Jag trodde nästan att jah drömde! Och det var ju för bra för TT vara sant också, både natten till igår och natten till idag så har det varit uppvak minst 1 gång i timman... Jag sliter snart av mitt hår! Vad fan ska vi ta oss till? Våran BVC-sköterska kommer ringa nu till veckan för att höra hur det går. Man kan ju inte ge mer heller bara sådär, utan måste trappas upp i omgångar. Gissa om jag känner mig kluven. Känns på ett sätt inge bra att medicinera Nora, men å andra sidan behöver både hon och vi mer regelbunden sömn, och det här hjälpmedlet ska ju inte tas för alltid. Idag har jag nog varit mer tilt i skallen än vanligt, både jag och Gunnar har varit helt frånvarande stundvis, mer än vanligt alltså. Jaja, sova får man göra i graven, snark!

Nåja, nog om det! På måndag kommer min fina mams ner, ska bli skoj :) Och så ska jag även till blodcentralen och bli blodgivare igen... Nåt som jag tycker alla borde bli, ja, om man inte har någon sjukdom eller har fobi för nålar ^^

Gonatt!


 

Kommentarer:

1 fruM:

min b2 har haft samma droppar och fick samma resultat som ni:( men vet att det finns barn som börjat sova ordentligt också

Kommentera här: