Gott Nytt År

Så är nyårsafton här. Maya är livrädd för alla smällare och fyrverkerier, jättekul med en skräckslagen 2,5 åring... Tycker så synd om henne :( Varit ett jävla smällande sen 21-snåret.. Tur det bara är nyår och Valborg 1 gång om året. Bitter är jag inte, verkligen inte! Jag är bara trött... Eller vi är trötta rättare sagt, jag och Gunnar. Sen september har Noras sömn varit katastrofal, liksom våran. Tror inte någon jag känner skulle palla så som vi haft det på senaste.. Inte nog med sömnen, utan Nora är ju nästan ständigt sjuk, och många besök på sjukhus och vårdcentraler har det blivit i höst och vinter. Nu när morsan var här över jul så hade jag först tänkt att jag och Gunnar skulle ut och äta på tu man hand, men när kvällen kom och barnen sov var vi alldeles för trötta, det tar liksom mer än 1 vecka att återhämta sig, men det kanske ni förstår?! Tycker det är helt otroligt att vi inte tagit ut skillsmässa! Tror de flesta skulle glida isär och skälla på varandra för jämnan när sömnbristen råder.. Men redan i början av mitt och Gunnars förhållande har jag fått höra och förstått att våran relation är speciell.. Tror vi haft 3 stora gräl sen dag 1, och då har det inte varit pga världsliga saker. Vi har fått kämpa tillsammans genom svåra stunder, människor som vänt oss ryggen när vi behövt dom som mest... Vill inte avslöja för mycket. Jag vill bara att människor omkring oss ska visa oss förståelse... En del gör det, andra inte, men så är det.
Smällarna avlöser varandra här utanför, Nora och Maya har vaknat flera gånger och varit ledsna... Men det är klart jag unnar folket att få fira, även om jag tröttnat redan och tycker synd om mina barn, speciellt Maya som sa "Maya är lite rädd, kissen också." Hon är så klok min lilla tjej, om vi bara kunde få henne att förstå att smällarna inte är farliga <3
Gott nytt år! 

Kommentera här: