Det där med orken...

Idag har jag vart på MVC för bebisbesiktning. Hade med mig Maya med tanke på att Gunnar jobbar förmiddag, det gick bra som tur va. Bebis verkade må bra, det enda va att jag börja "oroa" mig över att det inte är en tös längre. Jag vet att man ska vara tacksam så länge man får ett friskt barn... Hjärtljuden har legat på 125-135 de senaste gångerna, och ni vet ju myten om att tjejer har höga hjärtslag och pojkar låga. Men är ju inte alltid det stämmer :p Vissa kanske förstår hur jag känner? Har ju liksom gått och trott sen vecka 18 att vi väntar en tjej, och chocken skulle ju bli enorm om det kom ut en bebis med en liten snopp. Men tror nog att man tar sig till barnet i alla fall såklart, även om det inte blev "rätt" kön. Aah, det är så svårt att förklara! Jaja, så länge ungen är frisk så är jag glad såklart, och jag blir ju inte ledsen om det är en pojk, kommer bara bli väldigt förvånad ;p
 
I förmiddags bakade jag en äppelkaka, och Maya va med på ett hörn (med att äta äppelbitar) och den blev faktiskt himla god, trots att jag gjorde en utan ägg. Men nu i eftermiddag har jag känt mig nästintill orkeslös.. vill bara lägga mig ner och titta i taket. Maya är dock på jättebra humör, så det är en himla tur det, och det känns skönt att hon är så duktig på att leka själv just nu. Känner mig dock usel som inte orkar stimulera henne mer för tillfället... Helt otroligt vad lite kroppen orkar nu för tiden! Fast å andra sidan gör jag inte så lite ändå :p Tar ju hand om en liten vild huligan och även hemmet. Vill att det ska vara fint när min äkta hälft kommer hem.. såklart har han sagt att det verkligen inte är nödvändigt, men det känns bra för mig, att faktiskt kunna åstadkomma nånting här hemma, så känner jag mig inte SÅ värdelös, haha.
Och sen börjar det ploppa ut nya ord från Maya, och det är så himla kul :D
Så nu säger hon; hej, oj, titta, kisse, titti (pippi), där, mamma och pappa. Det kanske inte är så jättemånga ord, men jag är stolt som en höna i alla fall ;)
 
Bjussar på några instapics.. för jag är däremot alldeles för lat för att föra över bilder från telefonen till datorn (som ju är väldigt ansträngande fysiskt, NOT!).
 
 

Kommentera här: