Planering...

Då pappas död är under polisutredning så kan vi inte börja planera för vilket datum begravningen ska äga rum. Hans kropp ska upp till Umeå för obduktion för att utesluta misstankar om brott... Nu tror de inte att nåt brott begåtts, men det är tydligen en rutinsak när man dör på detta vis.
Börjar bli mer verkligt nu... pappa är död...
Kan inte få orden ur skallen som den klumpiga läkaren/sköterskan sa... varför skulle jag få det så detaljerat hur han hittades?! Det kvittar, det hade räckt med att säga att han påträffats död bara. Bilden som etsat sig fast i hjärnan går inte att sudda ut...
Varken jag eller min bror tänker skriva ut nåt om detta på facebook. Inte än i alla fall... För man skulle säkert få så många "jag beklagar sorgen"-kommentarer (nu låter det som om att jag vore hur populär som helst på facebook, men ni fattar säkert vad jag menar!) och det orkar varken jag eller Marcus med. Här är det ingen som måste bry sig, vilket känns skönt. Vill bara kunna skriva och häva ur mig alla tankar och funderingar som snurrar just nu. Det är mitt sätt att bearbeta saker och ting, genom skrift. Sen att vem som helst kan gå in och läsa gör mig inget, alltid roar det någon (missförstå mig rätt!).
 
Ska väl ta och försöka lägga mig snart... Gunnar kom hem från jobbet tidigare i eftermiddags, han ska hoppa in och jobba natten istället. Känns aningens jobbigt att sova själv, men men, vad göra när hans arbetskamrater är fullkomliga idioter (inte alla då såklart) som måste sjukskriva sig för minsta lilla grej!?!

Kommentera här: