God Jul Fränder

Ligger i soffan, med mobilen i högsta hugg (precis som vanligt alltså), och lyssnar till Noras eviga pruttande :p
Lite senare i förmiddag åker vi till Alingsås och firar med hela Gunnars familj. Ingen av dom har träffat Nora än, och Hans ena bror med familj har inte ens träffat Maya, men det har ju sina förklaringar.... Jag hoppas det blir en lugn afton utan tjafs och dryga kommentarer!

Detta år har varit... händelserikt, typ. Myckey tråkigt som hänt, bl.a att finaste Malin dog i april efter nästan 4 månaders kämpande på sjukhus. Saknar henne ofantligt mycket, går inte en dag utan att jag tänker på na. Kort därefter får jag besked att min ena moster har dött. Det va många år sedan vi sågs sist, men vi va hos henne mycket i slutet på 90-talet och början på 00-talet. Och så kom chocken att pappa dött, bara 1 vecka efter vi hade varit där. Kontakten var ju inte jättebra, men det gör ont i mig att vi inte fick en andra chans att bygga upp den, och det är klart att jag blir ledsen emellanåt, man har bara 1 pappa och jag vet att han haft det tufft.
Men till det bra detta året!
Maya lärde sig att gå, så det är verkligen full rulle här hemma. Och så föddes ju våran älskade lilla Nora (kunde inte i mina vildaste fantasier tro att jag skulle vara 2-barns mor och gift vid 28-års ålder!) och hon växer så det knakar. Igår så satt vi och hade en lång konversation. Är ju så himla gulligt när de börja göra ifrån sig mer ljud. Mitt hjärta smälte några gånger när hon låg där och log och bubblade på <3
vet flera stycken som ska ha barn nästa år, bland andra Jonas och Josse. Riktigt såg på Jonas hur han längtade efter barn när vi va bjudna på samma fest i somras. Blev så glad när han berättade att de skulle ha barn strax efter Nora hade fötts,men det va ju så tidigt graviditeten då. Men nu har de gått ut med nyheten, tror hon är i vecka 13-14 nånstans =)
Synd bara att bebis inte får lära känna faster Malin, hon va ju så barnkär. Har 3 bekanta till som är i väntans tider,ljuvligt <3

Nu får jag väl ta och avrunda, har inte slagit in julklapparna än... sista minuten, precis som vanligt! Dumt att bryta traditioner ;)











Kommentera här: