Sommar!

Ja, sommaren valde att komma vid rätt tillfälle, alltså efter min förlossning! ;D
Lillsnärtan ligger och nanar i vanlig ordning. I natt var första gången hon krånglade lite, men det va ju inte så att man fick panik. Hon valde att somna vid 2-2.30 efter lite bök och gnäll, men sen sov hon så snällt till 6, somnade sedan om efter ett mål och så fick jag väcka henne strax efter 10 då vi skulle få besök runt 11. Känns inge roligt att sitta med melonerna i vädret när man har besök :p
Vi har haft besök alla dagar, förutom lördagen. Dumt kanske? Men det är ju knappast av främligar vi haft besök av, så jag är inte särskilt nervös över bakterier. Hon blir en härdad liten tjej ;) Men nu är det dock slut på besöken, och det känns ändå ganska skönt. Klart man vill visa upp sin lilla skapelse, och Gunnar är ju mäkta stolt, det märks så väl och det är så himla charmigt =)
Jag tror han är mer ivrig än mig på att ta hit folk och visa upp na :p
Sen att jag lagt ut mycket bilder på FB är ju för att min utspridda familj ska kunna ta del av våran tös också. Men kan såklart tänka mig att det sticker folk i ögonen över att jag är så aktiv med att dela med mig bilder av henne, men det är inte mitt problem ;)
 
Så vad ska man hitta på resten av dagen? Sugen på en glass... dra med mig Gunnar ner till Birgers och köpa mjukglass kanske?! Sen får jag ju inte gå ner för fort i vikt heller ;p Redan gått ner 10kg, så 6kg kvar till min startvikt.. är såklart glad, men det ska inte glömmas att jag fortfarande är överviktig när jag kommit ner till mina 85kg =) Är ju inte så att jag gjort nåt för att minska i vikt, utan det är ju kroppen själv som skött proceduren på egen hand...
 
Det får ta den tid det tar... Nu ska jag bara njuta av att vara nybliven mamma, leka paparazi och se fram emot att bli sambo, på riktigt, med världens finaste Gunnar <3
 
Bjussar på den osnyggaste och svettigaste bilden som någonsin tagits på mig... Här har epiduralen precis börjat värka, och jag är smärtfri!! Tummen upp!!

Kommentera här: