Skit =(

Pratade med min barnmorska igår, och hon sa att det inte va nåt speciellt förutom mitt låga järnvärde...
Men hon hade inte fått all information... Nyss ringde en annan barnmorska från MVC, och hon sa att urinodlingen inte va som den skulle.
Tydligen har jag nåt som heter Grupp B-streptokocker, nåt som var tredje kvinna i fertil ålder har.
Självklart tänker jag det värsta som kan hända, att vårat barn från lunginflammation, hjärnhinneinflammation eller blodförgiftning efter att hon kommit ut.
Ska få antibiotika när jag ligger inne på förlossningen och när värkarbetet har kommit igång, om jag inte får några besvär innan, för isåfall behandlas jag på en gång. Skulle bli uppringd imorn igen efter barnmorskan pratat med en doktor...
Nu är det långt ifrån alla bebisar som blir smittade, står att 70% blir smittade i och med födseln utan att bli sjuka.. men ändå... klart att oron och rädlsan för att hon ska bli dålig kommer sitta i nu ända tills hon kommit ut...
Fan...

Kommentarer:

1 Anonym:

Hej! Jag hade gbs/betastreptocker under mina 2 graviditeter, hade 2 snabba förlossningar så hann knappt få antibiotika någon av gångerna, men båda mina pojkar klarade sig. Så det är nog ingen fara. Bara dumt o oroa sig för nåt man ändå inte råder över... Ha en bra kväll!

Kommentera här: