Nä, nu måste kilona bort!

Jag måste verkligen gå ner i vikt! vantrivs i de flesta kläder jag har. Har sällan tajta tröjor på mig. Även fast Gunnar överöser mig med fina komplimanger om mitt utséende så säger jag bara "nej, det är jag inte" hela tiden. Måste få tummen ur arslet! Vill trivas med mig själv, och det är bara jag som kan ordna det. Tänker inte visa mig på stranden i år heller om jag ser ut såhär...
Har väldigt låg självkänsla, och tror att alla tycker att jag ser hemsk ut i min kroppshydda.
Visst är det sjukt att man kan ha så dåligt självförtroende att man tror att alla tycker att man ser fet ut!?
Får för mig att alla glor och höjer på ögonbrynen med avsmak om jag har lite tajtare kläder på mig. eller om jag har kjol som når precis ovanför knäna, så måste jag alltid ha leggins/strumpbyxor på mig för jag tycker benen ser smalare ut då.
Tänkte precis likadant när jag vägde 10kg mer än vad jag gör nu...
Nä, nu jävlar är det slut med småätandet på veckorna! Visst, man lever bara 1 gång, och man borde unna sig själv alla livets goda ting. Men samtidigt vill jag må bra och trivas med mig själv, att tycka att jag själv ser bra ut.
När mamma stöttade mig när jag gick ner från 87kg till 66kg så mådde jag så otroligt bra.

Tog kort på mig själv i underkläder när jag började med Zumban, trodde jag skulle smälla av! Vet inte om jag gått ner nåt sen jag började, men det känns som jag behöver mer än bara Zumba för att komma ner till min målvikt. I dagens läge väger jag 79kg... 12kg för mycket.. Mitt BMI är för högt då jag bara är 167cm kort. (Det är svårt att skriva om vikten här, men samtidigt så inbillar jag mig att det är bra, att det får mig mer motivirad när jag vet att jag har en hel del som följer bloggen nu.)

Har sjukt mycket adrenalin i kroppen nu, skulle vilja cykla till spåret och springa en sväng.. så typiskt att jag har skolan om 50min! Ska cykla dit och sen hem och byta om och vidare mot spåret.. (Och nu ringde rekryteringen och bad mig jobba natten fredag till lördag.. Då får jag tänka på att hålla mig nykter. Så typiskt att jag ska få jobba helgnätterna när Gunnar är ledig.)
Skit, vad jobbigt det blev nu när jag fick natten där... Har skola tidigt imorn, och jag lär ju knappast somna när jag kommer hem igen, om jag inte försöker hålla mig vaken nästan hela denna natt. Då kan jag lägga mig och sova till 15 kanske, innan jag kliver upp och börja göra mig ordning för kalaset för Ida. Ja, så får det bli! =) Ta mig en löprunda efter föreläsningen imorn förmiddag också! Nu jäklar!


En bild från när jag vägde 87kg och en bild när jag hade gått ner till 66kg...


Kommentarer:

1 Håkan:

Ojsan.. Ja "lite" skillnad på bilderna. :-) Jag undrar hur många som räknar ut ditt BMI nu. Dock har jag ett högre BMI än du, så där har du nått att vara glad över. Går t.om. över gränsen till fetma, nog därför man inte ska rikta in sig på BMI allt för mycket eller kilona. Ser man bara snygg ut så kvittar det ju om man väger 1ton. ;-)



Tycker dock inte du ska skämmas allt för mycket, jag tycker iallafall du ser bra ut, på dom bilder jag sett.



Du får köra som jag, varannan vatten(när det kommer till läsk), sen bara godis o sånt på helgen. Och försöka akta sig för hämtmat i allmänhet, max 1 gång i veckan.

Vet iofs inte om det hjälper nåt för mig, men man känner sig lite bättre åtminstonde. =)

2 malin:

kan säga att exakt samma tankar rör sej i mitt huvud när det kommer till att visa sej på stranden! knepigt egentligen för man själv ligger ju inte och spejjar och dömmer ut folk ändå tror man att alla andra gör det när man går förbi..;P men det är ju det där nedrans självförtroendet som spelar en ett spratt..

tycker du ser fin ut på båda bilderna! träna för att du tycker är kul, och ät det du gillar i måttliga mängder så blir ju minuskilona bara som ett litet plus i kanten =) en annan blir också sugen på att ut och springa när man läser ditt inlägg trotts att man ligger här i soffan med spyan upp i halsen haha ska läsa detta inlägg igen om ett år kanske då det blir dags att röra på sej igen ;P

Kommentera här: