163/90

Hade världens yrsel imorse. Snurrade som tusan bara jag satte mig upp i sängen =/
Gav mig sjutton på att bege mig till jobbet ändå! Yrseln gjorde att jag vinglade mig fram till jobbet :p
Pratade lite med sjuksköterskan ang. Atarax... Hon tog även blodtryck, och det va 163/90.. lite väl högt för att vara jag. Efter jobbet trallade jag iväg till vårdcentralen (börjar ju bli stamkund) och pratade med en läkare. Han tyckte jag skulle sluta med Atarax, för det är ju inge vidare lyckat att ha sån yrsel när man jobbar. Vet inte hur många gånger jag höll på att ramla ihop under tiden jag va på jobbet :S
Så, nu ska jag sluta med den medicineringen... Får jag förtsatta sömnbesvär (vilket jag vet att jag kommer ha då jag inte ens vissa nätter somnar på Atarax) så ska jag höra av mig.
Det är ju som pest eller kolera.. Ska jag knapra Atarax och känna mig yrslig och riskera att tappa en gamling i golvet? Eller, ska jag ligga sömnlös om nätterna och ändå gå till jobbet och vara toktrött och även då riskera att tappa en gamling? :S
Fanns nån annan tablett mot ångest/oro, men den gav liknande biverkningar som Atarax..
Happ, det blir till att försöka "bota" denna oro/ångest på egen hand. Ska gå till en Hälsokostbutik och höra om de har nå bra grejer.. Läkaren tipsade om det nämligen =)
Kan säga såhär... Jag längtar till våren!
Då har jag säkert börjat att må bättre i mig själv och saker och ting kommer vara i den ordning som det ska vara.

Vilken jävla tråkblogg detta har blivit.. bara massa gnällande... Men, har aldrig vart med om nåt liknande, så på ett sätt känns det bra att dela med sig av erfarenheterna.

Kommentarer:

1 cammie:

varför känner du ångest och oro?? =(

Kommentera här: